Over de Maas en langs de Roer.

30 mei 2016 - Düren, Duitsland

Na een droge nacht. (Het weeralarm gold niet voor onze camping) vertrokken we met mooi weer richting de Maas. Diverse groepen en groepjes wielrenners maakten ons duidelijk dat we in Limburg waren. Zo langzamerhand begon het landschap iets te glooien. We daalden af naar de Maas, passeerden de stuwen van Heel en waren zomaar de Maas overgestoken. Na de klim om weer uit het Maasdal te komen reden we in oostelijke richting. In Vlodrop (het Lobith van de Roer) passeerden we voor het eerst de Roer. Even later maakte een heuse slagboom ons duidelijk dat we Duitsland inreden. Even later reden we langs de Rur (dezelfde rivier maar nu een andere naam ). Ongeveer halverwege de tocht begon het te regenen, eerst zachtjes, toen wat harder, en later weer harder. Bij stap 2 hadden we onze regenkleding al maar vast aangedaan. Dat was geen overbodige luxe. Doordat de weg onverhard was werden de fietsen (en de tassen ) heel vies. Toen we onder een spoorviaducht wat aan het eten waren passeerden ons de eerste Romerijders. Dat zijn mensen de op de fiets naar Rome gaan. En aangezien wij door Duitsland dezelfde route rijden was het niet vreemd om ze tegen te komen. Even later bleek dat wij toch iets harder reden en haalden wij ze in. We hebben ze niet meer gezien. Tegen vier uur kwamen wij aan op de camping. Toen de tent stond en alles in de tent was begon weer te regenen. Jammer, want de regen spoelde de fietsen schoon, en we hadden nog geen foto gemaakt. De regen was van korte duur en nu (kwart voor acht ) is het droog.

De statistieken
Vandaag 94 km, 5:10 uur.
Totaal: 274 km, 14:33 uur

1. Frank Oosterbroek:
    30 mei 2016
    Op naar het drogere weer!