28 mei Dwars door Brabant

28 mei 2016 - Ell, Nederland

Na een verkwikkende nachtrust, een rustig ontbijt (senioren staan niet heel vroeg op)en een vlot verlopende opbreek- en inpakprocedure zaten wij om half tien op de fiets. De route van vandaag voerde ons door diverse landschappen van Brabant. Het eerste verschil dat je opvalt als je de landschappen hier vergelijkt met die van West-Nederland is dat de grondwaterstanden in Brabant veel lager zijn.

Na het vertrek uit Alphen reden we eerst over landgoed de Hoevens. Zeer fraai, alleen de wegen zijn er echt onverhard.  Daarna reden we zomaar België in. Geen bordje ,geen slagboom,geen douane. Dat was toch een teleurstelling. Dat werd goed gemaakt door het voortreffelijke wegdek in België.  Weer terug in Brabant  kwamen we door vele kleine en kleinere dorpjes. Het weer bleef voortreffelijk,  zelfs aan de warme kant. Om kwart over drie kwamen we aan op de camping (gelegen in kleinere dorpje Ell)Na  het opzetten van de tent, douchen boodschappen doen, zitten we nu in de namiddag zon.

1. Frank Oosterbroek:
    28 mei 2016
    Jullie hebben de vaart er goed in! Gelukkig met mooi weer, houden zo ;-). Op de tweede dag al in het buitenland beland :-D!!

Groetjes en succes morgen,

Frank
  2. Frank Oosterbroek:
    28 mei 2016
    N.b. in jullie blog\het betreffende tabblad staat nog dat jullie "maar" 1 land hebben bezocht ;-(