3 juni Splitsing en een tijdelijk afscheid

5 juni 2016 - Sankt Leon-Rot, Duitsland

De route die we door Duitsland volgen is onderdeel van een fietsroute naar Rome. Nederlanders die je tegenkomt vragen dan ook: "Gaan jullie ook naar Rome?" (Nee, wij gaan slechts naar Zwitserland ). Deze route is in 2016 vernieuwd. Wij volgen de oude route. De nieuwe route gaat de Rijn over bij Nierstein. De oude niet. De wegen splitsten zich. Na vandaag zullen wij veel minder Romerijders tegenkomen. Het fietsen vandaag was fantastisch. Droog, niet te warm ,klein beetje wind mee, goed asfalt, weinig hellingen en bochten. De snelheden waren hoog. Sommige stukken een kruissnelheid van boven de 25 km/h. De tocht van vandaag liep parallel aan de Rijn. Van de Rijn zagen we niet zoveel. Des te meer wijngaarden die we zagen. De route voerde verder door Worms , langs Ludwigshafen en door Speyer. Hier staken wij de Rijn voor de tweede keer over. Wij namen ook tijdelijk afscheid van de Rijn. Maar wij weten: wij zullen de Rijn weer ontmoeten. Maar eerst de Donau. Na ruim 102 km kwamen wij aan in St Leonersee. Een hele grote camping, maar wel een apart tentenveld. En dat laatste vinden wij fijn.
Morgen gaan we de heuvels in.

De statistieken van vandaag

102 km, 5:15 gefietst , gemiddelde snelheid 19,6 km/h.
Alledrie een nieuw record.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank Oosterbroek:
    5 juni 2016
    Gelukkig nu beter weer en meteen 3 records!