31 mei Langs de Rijn of door de Rijn

31 mei 2016 - Koblenz, Duitsland

Na het uitgebreide ontbijt bergon de fietsdag zoals een zware bergetappe in de Tour de France: vanaf de start direct omhoog. Gelukkig duurde het maar vier kilometer en was de helling niet steiler dan vier procent. Nadat we boven waren reden we even vlak en volgde de steile afdaling naar het Rijndal. Daar aangekomen bleek de Rijn wel erg breed te zijn. De eerste kilometers hadden we daar nog niet zoveel last van, maar verderop was de weg ondergelopen. Dat betekende omfietsen. Evenlater reden we weer langs de Rijn. Echter naarmate de weg verder liep, steeg het waterpeil. Eerst konden we nog de droge kant opzoeken, later reden we door een paar centimeter water en weer later was het al een decimeter. Toen we de weg niet meer konden zien weken we uit naar het gras. Dat betekende lopen. 500 meter verder konden we weer fietsen. Maar ook verder was de weg weer onbegaanbaar. Gelukkig waren er veel vriendelijke Duitsers die ons hielpen met alternatieve routes. Een gepensioneerde man reed zelfs diverse kilometers met ons mee om ons de weg te wijzen. De etappe eindige vandaag in Koblenz. We staan vlak bij het water. Normaal gesproken niet maar de halve camping is ondergelopen. Het weer vandaag was droog, een ietsje regen, bewolkt en tegenwind.

De statistiek voor vandaag:
66 km
4:07 gereden en gelopen

Totaal 412 km

1. Rob en Ottoline:
    31 mei 2016
    Is dat de camping t.o.die eck? Jammer van alle nattigheid maar leuk om jullie belevenissen te lezen. Groetjes.
  2. Anneke:
    31 mei 2016
    Jullie geven een nieuwe dimensie aan de fietsvakantie:
    Waterfietsen. :-)
  3. Jannette:
    31 mei 2016
    Ik vind jullie super stoer.
  4. Frank Oosterbroek:
    31 mei 2016
    Dit begint meer en meer op een dagelijkse triathlon te lijken! Bikkels!!
  5. Albert:
    31 mei 2016
    Het is de camping tegenover het standbeeld van Wilhelm de zoveelste.
  6. Krista:
    1 juni 2016
    Wat zijn jullie goed bezig zeg! Ga zo door!