5 juni Na regen komt zonneschijn

5 juni 2016 - Tübingen, Duitsland

Niet alleen het weer begint langzamerhand wat beter te worden. Ook de route van vandaag ging als een zonnetje. De ochtend was al droog en het opbreken en inpakken gebeurde in de zon. De route begon met helling af. Niet zo steil als gisteren, maar een fijne helling die hoge snelheden mogelijk maakte. Na 6 km was de gemiddelde snelheid 27 km/h. We vervolgen onze route stroomopwaarts langs de rivier de Wuerm. Een langzame klim, die lekker fietst. We reden door Weil der Stadt. (De geboorteplaats van ? Hint: perkenwet) Vervolgens ging het wat op en neer. Zo nu en dan een regenbuitje. ( Dat betekent : regenjas aan en 5 minuten later weer uit) Daarna volgende een lange afdaling, gedeeltelijk door het mooiste deel dat we tot nu toe hebben gezien. Natuurpark Schoenbruch. Vervolgens waren er al weer bijna in Tuebingen. Een paar kilometer later waren we ook. Dat is een gezellige stad, tenminste zo zag het er vandaag (zondag) uit. Aan de andere kant van de stad lag de camping waar we even na drie uur aankwamen. In de zon konden we de tent goed drogen. En ook de wat klamme kleding werd weer droog. Tuebingen blijkt daarnaast te beschikken over vrij Wifi en dat vinden we wel fijn.

1. Rob en Ottoline:
    5 juni 2016
    Blij weer wat van jullie te lezen. Maar ja, als er geen vrij wifi beschikbaar is kun je ook niets versturen!
    Het gaat wel lekker zo! Volgens mij wel redelijk op schema. En nog steeds met plezier aan het fietsen, als ik het zo lees. Ga zo door en tot de volgende nieuwsbrief! Groetjes.
  2. Frank Oosterbroek:
    6 juni 2016
    Jullie fietsen zuidwaarts dus naar verwachting moet het fietsen nu meer begeleid worden door de zon ;-)