7 juni Verkoeling in de Donau

9 juni 2016 - Sigmaringen, Duitsland

De dag begon heerlijk . Bij een ochtendzonnetje ontbijten. Hoe fijn is dat niet . Dan kan je alleen maar aan fijne dingen denken en niet aan enge dingen zoals vliegrampen. Na een telefoontje met het thuisfront konden we gaan inpakken en even voor negen uur vertrokken we van de camping. Na een stukje vals plat begon even later het echte werk. De beklimming van de Swaebische Alb. Ruim 400m omhoog. Even voor 12 uur waren we boven. Dat was we fijn want het was warm met temperaturen boven de 25 graden is het fietsen niet altijd even fijn. Daarna begon een rustieke afdaling. Alles was rustiek. Rustieke weggetjes, rustieke dorpjes, een rustiek beekje, een rustiek spoorlijntje waar zo nu en dan een treintje reed. Dit alles onder een lichte afdaling. De kilometers waren makkelijk. Even voor vier uur passeerden we de Donau. Die zag er verrukkelijk koel uit, maar we besloten om toch maar op de camping te gaan douchen.

Ruim 70 km gefietst vandaag.

Morgen: Op weg naar de hoogste.