2 juni Een creatieve waslijn

2 juni 2016 - Nierstein, Duitsland

Gisteravond was het regen en nog eens regen. Dus na het eten om half acht (ja, inderdaad 19:30) de tanden gepoetst. Daarna de tent in, wat gelezen, ons op de hoogte gesteld van het wereldnieuws en gaan slapen. Vanmorgen was het droog. Sterker nog er was zelfs blauwe lucht te zien. Na het ontbijt (verse broodjes) , de natte tent afgebroken en vertrokken naar zuidelijker streken. Eerst nog in Sankt Goar remblokjes gekocht (de kleinste fietsenzaak die ik ooit bezocht heb ). Verder langs de Rijn. De vele regenval van de afgelopen dagen leidt tot inventieve oplossingen. Er kwamen ons drie Amerikanen tegemoet (tenminste dat denken wij, want ze groeten ons met "Hi guys".Engelsen zie ik dat niet doen. ). Tussen twee van de fietsen hadden zij een waslijn gespannen met daaraan de was. Het zag er fantastisch uit, maar vereist veel rijvaardigheid. Te dicht op je voorganger en je bent de straat aan het vegen. Ook nuttig. We fietsen langs de Loreley. Geen gezang gehoord, maar ik ben ook geen kapitein van een schip. Na Bingen reden wij landinwaarts. Vele wijnvelden gepasseerd, maar de druiven zijn nog niet helemaal rijp. Daarna weer afgedaald naar de Rijn. Nu zijn we in Nierstein. We slapen in een B&B dat bij een wijnhuis hoort. Ze hebben er goede wijn.

De statistieken van vandaag
We hebben deze reis nu meer dan 500 km gefietst waarvan ruim honderd langs de Rijn.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade